23 Oca 2013

Kıymalı ravioli

Oncellikle Mevlid Kandiliniz kutlu olsun... Herkese bol duali, hayirli kandiller diliyorum...

Bugun kandil simidi yapacaktim ama zamanim olmadigi icin simidimi yapamadim... Ama karsinizda bugun ravioli tarifi...

Sevdigim yemeklerden biri... Icine ne koycaksiniz siz karar veriyorusunuz ama bugun ben kiymali yaptim. Bazen oyle bir durum oluyor - eve geliyorsunuz ve...yemek yok. Yapmak ya zaman alir ya da zor yemekle ugrasmak istemezseniz. O zaman ravioli kurtariciniz olabilir :)


Gerekli malzeme:

Harc icin:
  • 500 gr kiyma
  • 1 buyuk sogan
  • yarim bardak sut
  • tuz, karabiber, soya sosu
Sogan kucuk kucuk rendeleyin (makinaniz varsa makinada cekin, minicik parcalar olsun), kiyamayi ve kalan malzemeleri ekleyip iyice karistirin.
Hamur icin:
  • 700 gr un
  • 300 ml su
  • 2 yumurta
  • 2 cay kasigi tuz
Hazirlanisi:
  1. Unu buyuk bir kaba koyun. Icine havuz yapip yumurtalari ve tuzu ekleyin. Yavas yavas ilik suyu ekleneye baslayin. Elinizle hamur yapin. Hamuru strec filme sarip 30 dk dinlenmeye birakin. 
  2. Hamuru yogurun tekrar. Sonra hamurumuzu 3 parcaya bolun. Kullanmadigimiz parcalari tekrar strec filme koyun (yoksa acik havada cok cabuk kurur). Obur parcayi top seklinde yapip acin. Cok ince de cok kalin da olmamali. Cay bardagi alip yuvarlak top kesin. Icine 1 kasik kiyma karisimi koyuyorsunuz. Sonra kapatiyorsunuz (topun yarisi gibi olacak, yarim daire seklinde). Bir ucu obur ucuna katlayip yapistiriyorsunuz. Umarim anlatabildim (keske yaparken adim adim fotograf cekseydim daha iyi anlatabilirdim). En kisa zamanda tekrar yaparsam adim adim fotograf cekip yuklecegim. Kalan ravioliyi tahtaya un koyup (ravioliler yapismasinlar diye) buzluga atin. Biraz donmus hale gelecekler, sonra cikartip posetlere koyabilirsiniz. Sonra buzluktan cikartip istediginiz zamanda hemen yapabilirsiniz :)
  3. Tencereye su koyup kaynatiyorsunuz. Biraz tuz ekleyip kaynamis suya ravioli ekliyoruz. Hamur pisirince cikartiyorsunuz. Hepsi bu kadar. Suzme yogurtla ve soya sosu ile harika oluyor. Mutlaka deneyin...

Afiyet olsun...


22 yorum:

  1. Eline sağlık. muhteşem görünüyor. Hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkur ederim... Sanada hayirli kandiller...

      Sil
  2. Hayırlı kandiller canım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim... Seninde kandilin kutlu olsun...

      Sil
  3. Bende mantı yerine artık bu modeli uyguluyorum.Hem şık bir sunum oluyor.
    sizde çok güzel yapmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim... Hayirli kandiller...

      Sil
  4. Hayırlı kandiller ve ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkur ederim... Hayirli kandiller...

      Sil
  5. ellerine sağlık...

    mevlid kandilimiz mübarek olsun canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Sirinecim... Hayirli kandiller...

      Sil
  6. Ellerine saglik canim cok guzel Olmuslar. Hayirli kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkur ederim... Hayirli kandiller

      Sil
  7. çok güzel görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Juliacım bu aksam sana gelseymişşim keşke,nefis olmuş nefis..ellerine sağlık..hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim canim...Afiyet olsun...

      Sil
  9. hayırlı kandiller.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun canim... Hayirli kandiller...

      Sil
  10. Ellerine sağlık Juliacım harika yapmışsın.
    Aynı şekilde mantı gibi biz de yoğurtlu şiş börek çorbası adında bir çorba yaparız.
    Bana bunu hatırlattın canım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canim... Yaptigin zamanda tarifini bizimle paylasirsan bende memnuniyetle denerim :)

      Sil