16 Mar 2013

Mantarlı soğanlı kiş

Dun yaptigim inanilmaz lezzetli kocaman kisten bugune sadece fotograflari kaldi :) 


Hamur icin:
  • 250 gr un
  • 1 yumurta
  • 1-2 yemek kasigi soguk su
  • 125 gr soguk tereyagi (kucuk kucuk dograyin)
  • 1 tutam tuz
Unu eleyin, icine tuz ve tereyagi ekleyin. Hamuru biraz yogurun. Sonra yumurtayi ekleyin. Eger malzemeler birbirine yapismiyorsa 1-2 yemek kasigi soguk su ekleyin. Hamuru cok yogurmayin - bu hamur sicak elleri sevmiyor... Hamuru top sekline getirin. Strec filmine sarin ve 30-60 dk buzdolabiniza koyun.


Hamuru buzdolabindan cikartiktan sonra tart kalibina yagli kagit koyup hamuru yerlestirin. Sonra bir kac yerde catalla delin. Hamur firinda buyumesin diye deldikten sonra ustune agirlik koyun. Ben fasulyeyi kullaniyorum :) Siz istediginiz bakliyat kullanabilirsiniz. Onceden 180 dereceye isitilmis firina koyun ve hamurumuzu yaklasik 10 dk pisirin.

Hamur firindayken ic harci hazirlayin...


Malzemeler:
  • 1 sogan
  • mantar (ben 7 tane buyuk kullandim)
  • 3 yumurta
  • 200 ml sut kremasi
  • kucuk kucuk dogranmis tatli kirmizi biber
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 su bardagi rendelenmis kasar
Sogani kizartin ve sonra mantar ekleyin. Biraz pisirip sogutmaya birakin. Yumurtalari sut kremasi ile karistirin. Icine sogan ve mantari ekleyin. Daha sonra kirmizi biber ve maydanoz koyup karistirin. 

Hamurdan fasulyeleri kaldirin (ama atmayin, posete koyup baska bir zaman kullanabilirsiniz onu ancak, fasulyeleri yemeyin, sadece boyle isler icin kullanin). 

Harcimizi hamura dokup firina koyun. Kizarana kadar pisirin (yaklasik 30-40 dk)


Afiyet olsun...

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık juliacım..Nefis görünüyor..Çay saatlerimin vazgeçilmezi kişler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim canim... Pratik ve inanilmaz lezzetli...

      Sil
  2. Eline saglik ic harc malzemelerden lezzeti belli

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blognu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.Bende seni blogma bekliyorum umarım kırmaz katılırsın bize sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok tesekkur ederim... Hemen geliyorum canim :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel olmuş.mantarı da çok severim canım çekti :) kırmızı biber konserve olablir mi?

    YanıtlaSil
  6. offf harika bişey bu ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bu çok güzel birşeye benziyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil