13 Kas 2013

41 çeşitli aşure...

Oncelikle herkesin Asure gunu kutlu olsun arkadaslar...
Bu sene yeni bir duduklu tencere aldim - Tefal Nutricook. Bu duduklude ilk defa asure yaparken tam 41 cesit malzeme kullanayim dedim...


Tencerenin yaninda verdigi tarif kitabinda tum malzemeleri geceden islatirsaniz 15 dakikada pismis oluyor asure diye yaziyor. Benim gibi yanlis yapmayin - geceden islattim, hatta ertesi gun aksama dogru pisirmeye basladim ama bugday pismedi. Bir daha actim tenceremi - tum malzemeler pisti - bugday hala pismedi. 
Bu yuzden mutlaka onceden bugdayi ayri haslicaksiniz. Simdi benim kullandigim malzemelere gecelim... Bir cogu malzemeyi goz karari ile koydum...

Gerekli malzemeler:

1. Bugday - 200 gr
2. Nohut - 1-2 avuc
3. Findik
4. Sari uzum - 1 avuc
5. Kara uzum - 1 avuc
6. Badem - 1 avuc
7. Incir - 5-6 tane
8. Nar
9. 1 portakalin kabugu
10. 1 portakal (dilimleri temizleyin ve kucuk kucuk dograyin)
11. Tarcin
12. Karanfil (5 tane)
13. Yarim ayva (kucuk kucuk dograyin)
14. Hurma (5 tane, kucuk kucuk dograyin)
15. Seker (200 gr), daha az ya da daha cok koyabilirsiniz
16. Su
17. 5 damla zem zem suyu
18. Yarim limonun kabugu (ince rendelenmis)
19. Yarim limon suyu
20. Kuru kayisi (10 tane)
21. 1 corba kasigi pirinc
22. Misir nisasta (koyulassin diye, goz karari)
23. Tuz
24. Yarim eksi elma (kucuk kucuk dogranmis)
25.Ceviz (10-15 tane)
26. 1 cay kasigi kakao
27. 1 cay kasigi susam
28. 1 corba kasigi sut
29. 1 yemek kasigi bulgur
30. Hindistan cevizi
31. 1 corba kasigi nar eksisi
32. 1 paket vanilya
33. Biraz damla cikolata
34. 1 cay kasigi kahve (neskafe)
35. 1 corba kasigi bogurtlen receli
36. 3 tatli kasigi gul suyu
37. bir kac kasik bal
38. Tahin (1 corba kasigi)
39. Pekmez (1 corba kasigi)
40. Bir kac damla badem esansi
41. Antep fistigi ( 1 avuc)

Hazirlanisi:

1 gece once bugday ve nohutu suda bekletin. Sonra ayrica pisirin.
Sonra tum malzemeleri kucuk kucuk dograyin ve diger malzemeleri ekleyip karistirin. Su koyun (karisimin 3-4 parmak fazla su koyun). Ve koyunlassin diye nisasta koyun. 
Nutricook'ta ben bugdayi ayri pisirmeden tum malzemelerle birlikte 30 dakika hasladim. Hersey cok guzel pisti ama bugday hala biraz sert kaldi. Ama bu sertligi cok hosuma gitti benim :) Sonucta herkesinin tadi farkli :)

Suslemek icin findik, ceviz, hindistan cevizi, tarcin ve nar kullandim...

Rengi koyu oldu - cunku icinde kakao, cikolata parcaciklari ve kahve var.

Boyle degisik bir asure yaptim... Tum malzemeler birbirine cok yakisti - korkmadan kullanabilirsiniz...


Peki siz asurenin icine hangi degisik malzemeden ne koyuyorsunuz? Benimle paylasir misiniz? :) 

Afiyet olsun...




11 yorum:

  1. Fotoğraflarınızı görüntüleyemiyorum. Sorun ben de mi bilemiyorum ama... Bilginiz olsun istedim. Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun sizde heralde. Arkadaslarima sordum - tum fotograflari goruyorlar. Bazen internet yavas oldugu icin acilmiyor fotograflar... Tesekkur ederim...

      Sil
  2. Allah kabul etsin tekrarlarına kavuştursun canım.Sunumda çok şık ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. en güzel aşure :) bayıldım ellerine saglık

    YanıtlaSil
  4. Kakao ve çikolata parçacıkları ilave etmek iyi fikir, çok güzel bir görüntü, ellerinize sağlık, Allah kabul etsin...benim de olmazsa olmazım portakal kabuğu rendesidir, çok severim kokusunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canim. Cok tesekkur ederim...Portakal kabugu gercekten cok guzel bir tat katiyor...

      Sil
  5. Allah kabul etsin, Kalp tabaktaki sunumuna bayıldım..
    Hafta sonunda bende pişiricam. Çikolata sever olarak, kakao ve çikolata denenmeli,
    Hımmmm, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil