11 Ara 2014

Sebzeli Balık / Sebzeli Morina Balığı

Bugun sizinle cok pratik tarif paylasacagim. Aslinda tarif bile degil :) Sadece baligi hazirlamak icin guzel bir fikir. Bu sebze karisimi baliga cok guzel bir tat katiyor...


Ben morina baligi kullandim. Baligi pek sevmeyen esim bile bayila bayila yiyor :) Pisirirken cok fazla, hatta nerdeyse hic kokmuyor - bu bir cogumuzun icin onemli :) Ama morina baligi nerde bulacagim derseniz merak etmeyin - cipura ya da diger beyaz baliklar ya da somon da bu sebzelere cok yakisacak.

Gerekli malzemeler:
  • balik (ben morina baligi kullandim), 1-2 fileto
  • 1 buyuk boy sogan
  • 1 tane kirmizi tatli biber
  • 1 havuc
  • 1 avuc brokoli
  • uzeri icin maydonoz ya da dereotu
  • tuz, karabiber, soya sosu
Hazırlanışı:

Sogani dilim dilim dograyin ve yagda tavada kavurun. Sogan pisince kirmizi biber ve havucu ince ince dograyip soganla beraber kavurmaya devam edin. En son sebzelerin yanina brokoli ekledim. Tavanin kapagini kapatin ve pisirmeye devam edin. Brokoli (ben donmus kullandigim icin) yaklasik 5-7 dk da hazir oluyor. Yumusak olana kadar pisirin. En son tuz, karabiber ya da soya sosu ekleyin. Soya sosu bu sebzelere harika bir lezzet katiyor.


Baligim da donmus. Direk tavaya koyup az miktar yag ile kizarttim. 


Tabaga once sebzeleri koyup ustune baligi yerlestirin ve... yemeginiz hazir :)

Bu sebze karisimi inanilmaz lezzetli... Hatta balik olmadan da ben bu aralar bu sebze karisimini cok hazirliyorum :) Renklere bakin, bu kotu havada bu guzel renkler insana moral veriyor :)


Kendinize dikkat edin, bol bol vitamin tuketin... Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyor…Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. Sebzeleri ben de çok seviyorum balıkla birlikte. Hem renk hem tat katıyor :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kisin renkli yemekler daha lezzetli geliyor insana sanki :)
      Sevgiler...

      Sil